Frivillig i Viking Atletik ?
Vil du være FRIVILLIG i Viking Atletik ?
F.eks. udvalgsmedlem, hjælper til events, rengøring eller hvad du har lyst til
Vi har altid plads til en til, der vil arbejde for fællesskabet i vores forening.
På denne side kan du læse, hvilke opgaver vores mange frivillige løser. Har du lyst til at give en hånd med som frivillig, er du altid velkommen. Du kan byde ind på præcis den opgave, som du ønsker.
Skemaet herunder: - til venstre kan du læse hvilke opgaver vi har i udvalgene - og til højre hvor vi står og mangler hjælp til frivilligt arbejde. Du kan kontakte udvalgene, der har opgaverne - eller du kan kontakte Claus Clausen - for nærmere oplysning.
Hvad betyder det at være frivillig i Viking Atletik? Læs mere her
|
Arbejdsområde i Viking Atletik |
Aktuelle ledige funktioner |
BestyrelsenBestyrelsen i Viking Atletik består af 11 personer, der vælges på Generalforsamlingen. Formand, kasserer, sekretær 8 bestyrelsesmedlemmer hvor af en konstitueres som næstformand. 5 personer udgår forretningsudvalget, der har den ”daglige” ledelse af klubben.
|
Der er ingen ledige pladser i bestyrelsen. Vælges på GF. |
|
SE VORES UDVALG HERUNDER:
|
|
|
AtletikudvalgetUdvalget består af minimum 5 personer, der leder atletik- og eliteidrætten i Viking Atletik. Opgaverne er planlægning af den daglige træning for børn og unge, fællesrejser, afslutningsarrangementer og alt der har med atletik for primært børn og ungdom at gøre. Udvalget ønsker at supplere sig med flere medlemmer. Inden for atletikudvalget er der: · Børne og ungdomstrænere i atletik og i løb · Ungdoms og elitetræning i løb · Rejseledere til stævner på Sjælland
Udvalget har ligeledes Stævneudvalget underlagt sig. Stævneudvalget tager sig af at arrangere stævneaktiviteter på Rønne Stadion. Her mangler vi folk der vil hjælpe med denne opgave, bl.a. omskoles til vores elektroniske tidtagning (mål foto). Har du lyst til at hjælpe atletikudvalget, så kontakt endelig Karina Juul Jensen for en nærmere snak. Det er ganske uforpligtende. Det sker på iu@viking-atletik.dk |
Vi søger:
Atletiktrænere for børn og ungdom
|
|
MotionsudvalgetUdvalget består af minimum 6 personer, der leder al løbe-, walk- og stavgangstræning i Viking Atletik.
Opgaverne er planlægning af den daglige træning – bl.a. begyndertræning, Appelsinløbene, fællesrejser, idrætsmærketræning, afslutningsarrangementer og alt der har med løb og walk at gøre.
Udvalget ønsker at supplere sig flere medlemmer.
Inden for motionsudvalget er der: · Motionsløbetrænere, · Hjælpetrænere (guider) · Stavgangstrænere/hjælpere · Walktrænere/hjælpere · Idrætsmærket · Appelsinløbene · Træneruddannelser · Sociale arrangementer med fagligt indhold · Fællesrejser til E-løbet m.v. · Udvalget mangler p.t. motionsløbetrænere og udvalgsmedlemmer. Vi mangler trænere til både etablerede hold, genstartshold og begynderhold. Samt alle andre måder at træne på, hvis du har ideen….
Har du lyst til at hjælpe motionsudvalget, så kontakt endelig Stephanie Norlin for en nærmere snak. Det er ganske uforpligtende. Det sker på motionsudvalg@viking-atletik.dk |
Vi søger:
Motionsløbstrænere – jo flere trænere vi har, des flere hold kan vi have.
Stå for opvarmningen (afløser) tirsdag og lørdag.
|
|
|
Vi søger:
Instruktører og hjælpere til holdtræning
Der mangler afløsere til holdtræning – så et hold ikke aflyses, når instruktøren er forhindret.
Der mangler opsynsfolk der løbende vil kontrollere indgangsparti og orden (kræver særlig uddannelse)
|
|
EtapeudvalgetUdvalget består af minimum 7 personer, der planlægger og leder Etape Bornholm. I udvalget indgår fastansatte i Viking Atletik. Det er hele gennemførelsen af Etape Bornholm, med alle de facetter, som det indebærer, som er udvalgets område. Etape Bornholm afvikles med over 200 hjælpere og der er rigtigt mange funktioner. Der er følgende faste funktioner i udvalget Følgende Lederfunktioner indgår på løbsdagen og har man lyst til at sidde i etapeudvalget, så kan man sagtens få plads der – alternativt være på selve afviklingsdagene i uge 30: På afviklingsdagene mangler vi alle former for hjælpere. Hold øje med hjemmesiden og facebooksiden, når vi begynder at annoncere efter hjælp.
Har du lyst til at hjælpe udvalget, så kontakt endelig Claus Clausen på cc@viking-atletik.dk - eller lad os mødes og tage en snak om det. |
Vi søger:
Ansvarlig for afvikling af starten alle 5 dage
|
|
O-løbsudvalgetUdvalget består af minimum 5 personer, der planlægger og gennemfører alle orienteringsløb events på Bornholm. Desuden en ugentlig træningsdag med tekniktræning. Udvalget har ligeledes ansvaret for korttegning af nye kort. De enkelte træningsevents fordeles mellem dem der løber o-løb, men er der nogen der har lyst, så ville det være skønt med flere faste banelæggere. Udvalget har også ansvaret for klubbens o-løbsmateriel, der hører til på Louisenhøj. Udvalget står for fællesrejser og sociale aktiviteter inden for o-løb. Höst-Open udvalget hører under O-løbsudvalget – men dog med egen organisation. Gennemførelse af Höst Open sker i samarbejde med O-udvalget og klubbens faste personale. Inden for O-udvalget er der: - Banelæggere - Korttegnere - Materielansvarlige - Træningsansvarlige til tekniktræning
Har du lyst til at hjælpe O-udvalget, så kontakt os endelig. Du kan skrive til Flemming Munch Hansen på osport@viking-atletik.dk |
Vi søger: Udvalget mangler korttegnere – en tidskrævende opgave
|
|
|
Vi søger: Udvalget mangler triatlontrænere
|
|
|
Vi Søger:
|
|
Vi søger:
|
|
|
Vi søger:
|









Del denne side
Følg Etape Bornholm