Hold og trænere

Se hvornår der løbes, tempo m.v. i samlet skema - tryk her

 

ETABLEREDE HOLD
Carsten, Andreas og Renes hold

Kom og løb med.....:Carsten, Andreas og Rene. De løber hver tirsdag og torsdag. Tirsdag står den på intervaller i skoven. Et spændende program. Der løber 15-20 løbere i gruppen (ca) pr. gang. Få en god gang intervaltræning under kyndig ledelse. Om torsdagen løber de en lidt længere tur med 4:45 - 5 min. pr. km. Lørdag er der lørdagsintervaller med forskellige trænere. Mød op og aftal nærmere med Carsten, Andreas eller Rene. Du er velkommen.

Holdet træner tirsdag, torsdag og lørdag

 Pouls Hold

Kom og løb med..... Poul. Et af mange løbehold for etablerede løbere. Poul er også vores cheftræner, der står for opvarmningen i skoven. Pouls hold løber intervaltræning om tirsdagen og bakketræningen om lørdagen. I hundredevis af løbere har løbet med Poul gennem de sidste 40 år. Meget erfaren og altid god for nogle gode råd til din løbestil eller din træning. Kom og prøv det - det er faktisk skide sjovt... Vi ses vel i skoven

Holdet træner tirsdag og lørdag

Birgers hold

Kom og løb med Birger og Michael..... Birger har et hold, hvor der kommer mellem 10 og 20 løbere pr. træningspas. Birger løber både tirsdag, torsdag og lørdag. Distancer på 8-11 km i et tempo på 6:15. pr. km. Vil du med på ture i skoven med Birger og hans gruppe, så mød blot frem. Han tager rigtigt godt i mod dig.

Holdet træner tirsdag, torsdag og lørdag

 Heidi hold

 Kom og løb med...... Heidi . Om tirsdagen løber de løbelege/intervaltræning med balance og naturtræning som et spændende indslag. Alle kan være med. Kom og få gode råd og vejledning om træning og en sikker rundfart i skoven. De glæder sig til at tage i mod dig.

Holdet træner tirsdag og lørdag

 Kom og løb med Lis og Birgit.

Vi har et hold, der er åbent for både etablerede løbere og genstartere. Holdet henvender sig til dem, der ved træningsstart løber i et forholdsvis langsomt tempo, men måske gerne vil øge kondition, tempo og distance i løbet af sommeren.

Vi har fokus på, at ikke kun benene, men hele kroppen styrkes.

Tirsdage har vi et træningspas på i alt ca. 50 min:

  • Langsomt opvarmningsløb
  • Styrke-, balance- og koordinationsøvelser samt løbeteknik
  • Fartlege, løbelege mv. (her bestemmer du selv tempoet, hvorfor alle kan være med)
  • Afjog i langsomt tempo hjemad
  • Udstrækning

Torsdage (hvor der ikke nødvendigvis er trænere til stede):

  • Længere løb uden planlagte pauser, men med opsamling undervejs, i alt 7 – 10 km.
    Tempo 7 – 7.15

Lørdage:

  • Ekstra opvarmning
  • Løbetur, hvor vi starter med ca. 5 km. og derefter gradvis øger til op til 8 km.
    Tempo under løb 7 – 7.15.
    Der vil de første 2 måneder være 2 (aktive[i]) pauser undervejs.
    De næste 2 måneder vil der være 1 (aktiv) pause.
    Dernæst vil turen som udgangspunkt være uden pauser, men med opsamling efter behov.
  • Udstrækning

[i] Aktiv pause betyder, at vi laver små øvelser med styrke, balance og koordination i pausen.

 
 GENSTARTSTRÆNING    
     
 Genstart 1    
   

 Kom og løb med...... genstart 1. Holger og Bjarne - de løber i et tempo på ca. 6:00 min pr. km. Træningen starter med ca. 3 km. med to indlagte pauser. Der øges ganske lidt fra træningspas til træningspas, så når vi når hen på sommeren, så er distancen oppe på 6-8 km. Holdet er for dig, der skal i gang igen. Vi har fire genstartshold, der er opdelt efter niveau (tempo). Du vælger selv hvilket hold du vil på.

Holdet træner tirsdag og lørdag

   
 Genstart 2    

 Kom og løb med...... genstart 2. Arne og Lars - de løber i et tempo på ca. 6:15 pr. km. Træningen starter med ca. 3 km. med to indlagte pauser. Der øges ganske lidt fra træningspas til træningspas, så når vi når hen på sommeren, så er distancen oppe på 6-8 km. Holdet er for dig, der skal i gang igen. Vi har fire genstartshold, der er opdelt efter niveau (tempo). Du vælger selv hvilket hold du vil på.

Holdet træner tirsdag og lørdag

 Genstart 3

 Kom og løb med...... genstart 3. Jørgen og Mogens - de løber i et tempo på ca. 6:45 pr. km. Træningen starter med ca. 3 km. med to indlagte pauser. Der øges ganske lidt fra træningspas til træningspas, så når vi når hen på sommeren, så er distancen oppe på 6-8 km. Holdet er for dig, der skal i gang igen. Vi har fire genstartshold, der er opdelt efter niveau (tempo). Du vælger selv hvilket hold du vil på.

Holdet træner tirsdag og lørdag

 
BEGYNDERTRÆNING
 
Begyndertræning hold 7/½

 Kom og løb med..... Claus, Tove og  Holger. Tempoet er ca. 7½ pr. km. Begyndertræning for dig, der ikke har løbet før. Vi starter helt fra bunden. Skiftevis gå og løbe. Første gang løbes der kun 7 minutter med indlagte pauser. Alle kan være med. Der bygges langsomt op hen over sommeren, så du sidst på sommeren kan løbe en 5 km. - eller hvad dit mål nu er. Det vigtigste er at komme i gang, at blive aktiv og få motion. Vores uddannede trænere hjælper dig hele vejen med gode råd og vejledning af høj kvalitet. Du deltager i fælles opvarmning før løbet og efterfølgende er der fælles udstrækning. Du kobler dig bare på træningen når det passer dig. Du behøves ikke nødvendigvis at være med fra starten af. Udviklingen går stille og roligt - og under kyndig vejledning.

Holdet træner tirsdag og lørdag

Begyndertræning hold 8

Kom og løb med.....Christel, Eva og Majbrit. Tempoet er ca. 8 min. pr. km. Begyndertræning for dig, der ikke har løbet før. Vi starter helt fra bunden. Skiftevis gå og løbe. Første gang løbes der kun 7 minutter med indlagte pauser. Alle kan være med. Der bygges langsomt op hen over sommeren, så du sidst på sommeren kan løbe en 5 km. - eller hvad dit mål nu er. Det vigtigste er at komme i gang, at blive aktiv og få motion. Vores uddannede trænere hjælper dig hele vejen med gode råd og vejledning af høj kvalitet. Du deltager i fælles opvarmning før løbet og efterfølgende er der fælles udstrækning. Du kobler dig bare på træningen når det passer dig. Du behøves ikke nødvendigvis at være med fra starten af. Udviklingen går stille og roligt - og under kyndig vejledning.

Holdet træner tirsdag og lørdag

 

WALK OG NATURTRÆNING

Kom i gang mand

Målgruppe: inaktive mænd

Træningstider: ca. en time tirsdag, torsdag og lørdag, ud over den fælles opvarmning.

Træning: gang i differentieret tempo og diverse aktiviteter fx intervalgang, balance og styrke.

Trænere: Lars og Bettina

Holdet træner tirsdag, torsdag og lørdag

 
Powerwalk - Motion     
   

Kom og gå med Marianne, Isabel og Helena. Vi går powerwalk med 6 km./t. Vi går pænt til, så pulsen kommer op. Vi går også som intervaltræning - i alt 5-6 km. pr. gang

Det går både tirsdag, torsdag og lørdag. 

   
Walk/powerwalk 2 - motion    
   
Kom og gå med Jeanette. Hun går med 5 - 5 ½ km. i timen og ca. 5 km.     
     
Walk motion - interval walk - med eller uden stave    
   
Kom og gå med Aage - vi går ca. 5 km. med ca. 4½ km. i timen. Du kan også gå med stave - de kan lånes de første gange.     

Del denne side

Følg Etape Bornholm

This website has been developed on Bornholm using the open-source CMS Umbraco. Designed and implemented by Bergsbureau. Asbjørn Riis-Knudsen from JF Data tamed the beast and made the basic code-work.